FAQ
Frågor under Navet-webb webbinar:
Fråga: Mailen innehöll info och så gjorde även SMS?
Svar: Mail och SMS kommer att vara en notifiering som innehåller en länk du kan logga in på för att läsa dina meddelanden.
Fråga: Flyttas befintliga distr listor eller måste de göras om?
Svar: De flyttas med till navet-webb.
Fråga: Hur blir det med den befintliga listan ”Externa organisationer” från DIO?
Svar: Externa organisationer kommer att läggas till i systemet på begäran av respektiveorganisation. Externa organisationer kommer att få tillgång till felrapporter via en mobilapp.
Fråga: Koppling från webb till den kundappen som finnas idag, hur blir det med det? Är den samma app som finns nu?
Svar: Användarna kommer att behöva uppdatera sin app för att den ska stödja det nya formatet.
Fråga: Gäller 3mån inaktivitet även lokal adminanvändare?
Svar: Ja det gäller även lokal admin.
Fråga: Kommer det att finnas API gränssnitt för t ex OSS system?
Svar: Har man frågor om API så kontakta Ulf Jonsson så kan han svara mer ingående vad som fungerar och inte fungerar.
Fråga: Behöver alla organisationer som vi meddelar till att godkännas av PTS ?
Svar: Ja alla externa organisationer som inte redan finns i Navet webb.
Fråga: Om man ska bli administratör på den där Navetsidan, hur löser man det? Eller överförs rollerna från Dio till Navet?
Svar: Om man ska bli administratör så kan man höra av sig till Supporten. Rollerna förs över från Dio.